پیک اطلاع رسانی بچه های تجارت الکترونیک
پیک اطلاع رسانی بچه های تجارت الکترونیک

پیک اطلاع رسانی بچه های تجارت الکترونیک

یکشنبه هفتم تیرماه ۱۳۹۴ و الأحد یازدهم رمضان ١٤٣٦ !!

سلااااااام به همگی! صبح یکشنبه هفتم تیرماه ۱۳۹۴ و الأحد یازدهم رمضان ١٤٣٦ و Sunday  بیست و هشتم ژوئن 2015 تون به خیر و خوشی ایشالا!!!!!! بچه ها روز یکشنبه به اسم امیرالمومنین علیه‌السلام و حضرت زهرا (س) هستش و روایت شده که در این روز زیارت حضرت امیرالمؤمنین علیه‌السلام و زیارت حضرت زهراء (س) خونده شه. ذکر این روز هم 100مرتبه یا ذَالجَلالِ و الاِکرام به معنی ای صاحب شکوه و بزرگداشت هست. بچه ها یه مطلبی هم در خصوص پُست دیروزم بگم و اون اینکه عایا میدونستین حضرت خدیجه (س) همسر گرامی پیامبر (ص) پونزده سال از حضرت محمد (ص) بزرگتر بوده؟؟؟!!!!! و همچنین  آیا میدونین که حضرت خدیجه پیش از ازدواجش با پیامبر (ص) آیا ازدواج کرده بوده و یا ازدواج نکرده و باکره بوده؟؟!!! الان میگم خدمتتون!!! البته که پیرامون موضوع ازدواج حضرت خدیجه (س) ، میان مورخان اختلاف هستش!! و این سئوال هم یکی از مسائل پیچیده صدر اسلامه!!. به جهت اینکه بسیاری از بزرگان اهل سنت و راویان و تاریخ نویسان پیرو مذهب خلفا در صدر اسلام خوش نداشتند شخصی را بالاتر از عایشه در بین همسران پیامبر (ص) معرفی کنند لذا به پاره ای روایات دروغین و استدلالات باطل دست زده اند اما از آنجایی که حق هیچگاه مخفی نمانده و نخواهد ماند دست بسیاری از آنان رو شده و خود در لابلای کلماتشان به مطالبی اعتراف کرده اند!! برخى گفته اند: رسول خدا همسر باکره اى غیر از عایشه نداشته و درباره خدیجه گفته اند: وى قبل از رسول خدا با دو نفر به نام هاى عتیق بن عبد الله مخزومى و ابوهاله تمیمى ازدواج کرده بود و فرزندانى از آنان نیز داشته و این سخن به اعتقاد برخى از بزرگان شیعه قابل قبول نیست زیرا بخش زیادى از این قبیل سخنان را طراحان سیاست با هدف زدودن هاله قداست و پاکى از رحم بانوئى که ظرف وجود کوثر قرآن حضرت فاطمه زهرا (س) است ساخته‌اند و لذا دقت در این موضوع و نقد سخنان موجود در منابع تاریخى و حدیثى شک و شبهه را از بین مى بره!! ابو القاسم اسماعیل بن محمد اصفهانى از دانشمندان اهل سنت تصریح مى‌کنه که حضرت خدیجه سلام الله علیها باکره بوده و وی در کتابش می‌نویسه: «حضرت خدیجه زنى باکره و داراى اعتبار و مال بسیارى بود! کاروان تجارى ‌اش را به سوى شام مى‌فرستاد و کاروان او به اندازه تمام کاروان قریش بود.» (الأصبهانی، أبو القاسم اسماعیل بن محمد بن الفضل التیمی (متوفاى۵۳۵ه)، دلائل النبوة، ج ۱ ص ۱۷۸، تحقیق: محمد محمد الحداد، ناشر: دار طیبة - الریاض، الطبعة: الأولى، ۱۴۰۹ه).  و ابوالقاسم کوفى از علماى شیعه در این باره استدلال جالبى کرده و در کتاب الإستغاثه مى‌نویسه: مورخان و محدثان شیعه و سنى بر این مطلب اتفاق دارند که کسى از بزرگان ، اشراف ، رؤسا و جوانمردان قریش باقى نماند مگر این که از حضرت خدیجه خواستگارى کرد و ازدواج با ایشان را آرزو مى‌کرد اما خدیجه کبرى دست رد بر سینه همه آن‌ها زد ولى وقتى رسول خدا صلی الله علیه وآله با او ازدواج کرد تمام زنان قریش از او فاصله گرفته و رفت و آمد با وى را ترک کردند و گفتند: تو پیشنهاد سران قریش را رد کردى و تن به همسرى کسى دادى که فقیر است و مال و ثروتى ندارد؟! با این حال چگونه اهل ‏فهم مى‏توانند بپذیرند که حضرت خدیجه با یک اعرابى (شوهرهای قبلی که برای حضرت خدیجه نام برده اند) از قبیله بنى تمیم ازدواج کرده باشد اما خواستگارى بزرگان قریش را نپذیرفته باشد؟  آیا صاحبان فکر و اندیشه نمى‌دانند که این مطلب از آشکارترین محالات و ناپسند‌ترین گفتارها است! وقتى براى اهل تحقیق این مطلب ثابت شود ، ثابت مى‌شه که حضرت خدیجه با کسى غیر از رسول خدا صلى الله علیه وآله ازدواج نکرده است. (الکوفی، أبو القاسم علی بن أحمد بن موسى ابن الإمام الجواد محمد بن علی (متوفای۳۵۲ه)، کتاب الاستغاثة، ج۱، ص۷۰، طبق برنامه مکتبة اهل البیت علیهم السلام).  و نیز مى‌توان این سؤال را از اهل تحقیق پرسید که اگر خدیجه قبل از ازدواج با رسول خدا با یک نفر اعرابى از قبیله تمیم ازدواج کرده بود آیا موردى براى این سرزنش‌ها پس از ازدواج با رسول خدا باقى مى‌ماند؟ و آیا ازدواج زنى بیوه و شوهر دیده به این اندازه براى تمام مردم مکه مهم بود که بر اساس همین نقل تمام همسران اشراف قریش با وى قطع رابطه کنند؟

نظرات 2 + ارسال نظر
vahid یکشنبه 7 تیر 1394 ساعت 13:17 http://vahidmahmoodiyan.blogsky.com

سلام و سپاس از این که به وب من سر زدید
استناد به چه چیزی میکنید و قبول نمیکنید!!!!!!!!!
مستندات این حقیر
۱- سید مرتضی در شافی؛ ۲- ابو جعفر در تخلیص؛ ۳- و نیز مسائلی که در دو کتاب الانوار و البدع آمده است مبنی بر اینکه رقیه و کلثوم دختران هاله خواهر خدیجه بودند؛ ۴- بحارالانوار، ج۱۶، ص۱۸؛ ۵- مناقب ابن آشوب، ج۱، ص۱۵۹؛ ۶- الاستغاثه، ج۱، ص۶۸؛ ۷- تبصره العوام، ص۲۴۵؛ ۸- انوارالنعمانیه، ج۱، ص۸۱؛ ۹- جعفر مرتضی العاملی در الصحیح من سیره النبی الأعظم، ج ۱، ص ۱۲۱ وابو القاسم اسماعیل بن محمد اصفهانى از دانشمندان اهل سنت والأصبهانی، أبو القاسم اسماعیل بن محمد بن الفضل التیمی (متوفاى۵۳۵ه)، دلائل النبوة، ج ۱ ص ۱۷۸، تحقیق: محمد محمد الحداد، ناشر: دار طیبة - الریاض، الطبعة: الأولى، ۱۴۰۹ه
مستندات خود را بفرمایید!!!!!!!!!!

سلام مجدد! در اینکه آیا حضرت خدیجه پیش از ازدواج با پیامبر (ص) ازدواج کرده بود یا ازدواج نکرده و باکره بوده ، میان مورخان اختلاف هستش!! و این سئوال یکی از مسائل پیچیده صدر اسلامه!!. به جهت اینکه بسیاری از بزرگان اهل سنت و راویان و تاریخ نویسان پیرو مذهب خلفا در صدر اسلام خوش نداشتند شخصی را بالاتر از عایشه در بین همسران پیامبر (ص) معرفی کنند لذا به پاره ای روایات دروغین و استدلالات باطل دست زده اند برخى گفته اند: رسول خدا همسر باکره اى غیر از عایشه نداشته و درباره خدیجه گفته اند: وى قبل از رسول خدا با دو نفر به نام هاى عتیق بن عبد الله مخزومى و ابوهاله تمیمى ازدواج کرده بود و فرزندانى از آنان نیز داشته و این سخن به اعتقاد برخى از بزرگان شیعه قابل قبول نیست زیرا بخش زیادى از این قبیل سخنان را طراحان سیاست با هدف زدودن هاله قداست و پاکى از رحم بانوئى که ظرف وجود کوثر قرآن حضرت فاطمه زهرا (س) است ساخته‌اند و لذا دقت در این موضوع و نقد سخنان موجود در منابع تاریخى و حدیثى شک و شبهه را از بین مى بره!! ابو القاسم اسماعیل بن محمد اصفهانى از دانشمندان اهل سنت تصریح مى‌کنه که حضرت خدیجه سلام الله علیها باکره بوده و وی در کتابش می‌نویسه: «حضرت خدیجه زنى باکره و داراى اعتبار و مال بسیارى بود! کاروان تجارى ‌اش را به سوى شام مى‌فرستاد و کاروان او به اندازه تمام کاروان قریش بود.» (الأصبهانی، أبو القاسم اسماعیل بن محمد بن الفضل التیمی (متوفاى۵۳۵ه)، دلائل النبوة، ج ۱ ص ۱۷۸، تحقیق: محمد محمد الحداد، ناشر: دار طیبة - الریاض، الطبعة: الأولى، ۱۴۰۹ه). و ابوالقاسم کوفى از علماى شیعه در این باره استدلال جالبى کرده و در کتاب الإستغاثه مى‌نویسه: مورخان و محدثان شیعه و سنى بر این مطلب اتفاق دارند که کسى از بزرگان ، اشراف ، رؤسا و جوانمردان قریش باقى نماند مگر این که از حضرت خدیجه خواستگارى کرد و ازدواج با ایشان را آرزو مى‌کرد اما خدیجه کبرى دست رد بر سینه همه آن‌ها زد ولى وقتى رسول خدا صلی الله علیه وآله با او ازدواج کرد تمام زنان قریش از او فاصله گرفته و رفت و آمد با وى را ترک کردند و گفتند: تو پیشنهاد سران قریش را رد کردى و تن به همسرى کسى دادى که فقیر است و مال و ثروتى ندارد؟! با این حال چگونه اهل ‏فهم مى‏توانند بپذیرند که حضرت خدیجه با یک اعرابى (شوهرهای قبلی که برای حضرت خدیجه نام برده اند) از قبیله بنى تمیم ازدواج کرده باشد اما خواستگارى بزرگان قریش را نپذیرفته باشد؟ آیا صاحبان فکر و اندیشه نمى‌دانند که این مطلب از آشکارترین محالات و ناپسند‌ترین گفتارها است! وقتى براى اهل تحقیق این مطلب ثابت شود ، ثابت مى‌شه که حضرت خدیجه با کسى غیر از رسول خدا صلى الله علیه وآله ازدواج نکرده است. (الکوفی، أبو القاسم علی بن أحمد بن موسى ابن الإمام الجواد محمد بن علی (متوفای۳۵۲ه)، کتاب الاستغاثة، ج۱، ص۷۰، طبق برنامه مکتبة اهل البیت علیهم السلام). و نیز مى‌توان این سؤال را از اهل تحقیق پرسید که اگر خدیجه قبل از ازدواج با رسول خدا با یک نفر اعرابى از قبیله تمیم ازدواج کرده بود آیا موردى براى این سرزنش‌ها پس از ازدواج با رسول خدا باقى مى‌ماند؟ و آیا ازدواج زنى بیوه و شوهر دیده به این اندازه براى تمام مردم مکه مهم بود که بر اساس همین نقل تمام همسران اشراف قریش با وى قطع رابطه کنند؟

نورا یکشنبه 7 تیر 1394 ساعت 06:23 http://greenmoneyy.blogsky.com/

سلام حناب علیرضا
لایکت میکنم.
من به ذکرهای ایام هفته خیلی اعتقاد دارم
تا اونجایی که جا داشته باشه هر روز میگم
موفق باشی

سلام دوست گرامی!مرسی که به وبلاگم اومدین و نظر دادین. از اینکه این مطلب مورد توجهتون قرار گرفته خوشحالم! ضمناً اسم تون هم خیلی قشنگه!!!!!!! موفق باشین.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.