پیک اطلاع رسانی بچه های تجارت الکترونیک
پیک اطلاع رسانی بچه های تجارت الکترونیک

پیک اطلاع رسانی بچه های تجارت الکترونیک

روش بسیار آسون برای نصب ویندوز 7 از یک USB درایو !

سلاااام به همگیِ دوستان و صبح روز دوشنبه مورخ پونزدهم آذرماه نودوپنج تون خوش و خرم ایشالا. بازم به خاطر اینکه دیر به دیر بهتون سر میزنم منو ببخشین و اون به خاطر مشغله زیادی هست که دارم. امروز میخوام سریع ترین راه، برای نصب ویندوز 7 از یک درایو USB قابل بوت رو براتون توضیح بدم که با استفاده از اون میتونین زمان نصب ویندوز 7 رو به حدود 15 دقیقه کاهش بدین که در مقایسه با نصب ویندوز از طریق دی وی دی که بین 30 تا 40 دقیقه طول میکشه رو بهبود می بخشه. سعی میکنم توی توضیحاتم طوری عمل کنم که این پُست یک راهنمای گام به گامِ آموزشی و ساده ای براتون باشه و اینم بدونین که به هیچ ابزار اضافی نیاز ندارین و این روش رو خودم انجام دادم و کاملاً درست کار میکنه.

آنچه که شما بهش نیاز دارین شامل موارد زیر هست:
1 - دی وی دی نصب ویندوز و یا  ISO اون .
2 - یو اس بی درایو با ظریفیت 8 گیگ .

3  سیستم عامل ویندوز در حال اجرا  .
4 - به کارگیری دست و چشم تون .
5 - چند دقیقه از وقت خودتون .

و اما توضیح، ابتدا فلش خودتونو توی پورت USB سیستم قرار بدین.

قبل از شروع کار مطمئن بشین که هر گونه فایل مهمی رو از روی فلش به جای امنی منتقل کردین، چون آنچه رو که توی مرحله بعدی میخواهیم انجام بدیم، پاک کردن همه محتویات یو اس بی درایو هستش. هم اکنون دی وی دی ویندوز سون رو داخل دی وی دی درایو قرار بدین و در ادامه توی مای کامپیوتر مثه تصویر زیر، به اعداد هر دو درایو یو اس بی درایو و دی وی دی درایو که ویندوز سون توش قرار داره توجه داشته باشین.

همونطور که توی تصویرِ بالا مشخصه حرف D به درایوِ دی وی دی درایو اختصاص داده شده و حرف E هم به یو اس بی درایو . حالا تو این مرحله عبارت Cmd رو در قسمت باکس جستجو در قسمت شروع علامت منو ویندوز، که اون پایین و گوشه سمت چپ قرار گرفته رو تایپ نموده و اینتر رو بزنید.

هم اکنون مانند شکل بالا، دستور Diskpart رو در خط فرمان تایپ نموده و اینتر رو بزنین و سپس تایپ کنین  LIST DISK و بازم اینتر رو بزنین. شکل بالا شون میده که درایو یو اس بی 32 گیگِ ما به عنوان Disk 2 ذکر شده و هم اکنون مانند شکل فوق دستور Select Disk 2 رو تایپ و اینتر میزنیم.

ادامه دارد ....

.

به منظور مطالعه بقیه مطالب این پست، لطفاً به ادامه مطلب مراجعه فرمایین.

 

 

تو این مرحله یک پاسخ موفقیت آمیز که دیسک در حال حاضر دیسک انتخاب شده است رو می بینین. و حالا میخواهیم درایو یو اس بی رو کاملاً پاک کنیم و برا همین دستور Clean رو تایپ و اینتر رو میزنیم.

و شما تو این مرحله یک واکنش مبنی بر اینکه  DISKPART موفق به تمیز کردن دیسک شده رو دریافت می کنین (منظور همون شکل بالا هستش).

 

هم اکنون با توجه به تصویر بالا دستورات زیر رو به ترتیب تایپ و اجرا نموده و در هر مرحله پاسخ موفقیت آمیز اون دستور رو که از سیستم عامل صادر میشه رو ببینین.

SELECT DISK 2 (or what number your USB drive has)

CREATE PARTITION PRIMARY

SELECT PARTITION 1

ACTIVE

FORMAT FS=NTFS

فرمت شدن فلش ممکنه که مدتی طول بشکه و اون مدت به سایز درایوی که داریم روش کار میکنیم مثلاً برا ما 32 گیگ هست بستگی داره و شما بازخوانی مدت زمانی رو که به پایان خواهد رسید رو مشاهده میکنین.

سپس مانند تصویر فوق ابتدا تایپ میکنین:

ASSIGN

و بعد دستور :

EXIT

 (با این دستور، از بخش Disk خارج خواهد شد)

و حالا تایپ کنین:

D: CD BOOT

(در صورت لزوم به جای D ، حرف درایو دی وی دی ویندوز7 خودتونو درج کنین)

و در این مرحله دستور زیر رو تایپ کنین:

:BOOTSECT.EXE /NT60 E

(اینجا هم در صورت لزوم حرف مربوط به درایو یو اس بی خودتونو به جای حرف E تایپ نمایید)

.

حالا شما میتونین از خط فرمان خارج بشین و کپی کردن تموم فایل های بر روی دی وی دی ویندوز سون رو به روی فلش شروع بکنین. هنگامیکه این مرحله هم به پایان رسید دیگه فلش تون آمادست و فقط شما باید قبلش پیکربندی تنظیمات بایوس مادربرد رو از بوت برای اولین بار به USB به جای هارد دیسک قرار بدید و اگه نمیدونین که چگونه این کار رو انجام بدید به راهنمای مادربرد سیستم تون مراجعه و یا از اینترنت جستجو کنین.

نظرات 1 + ارسال نظر
fastpokemap دوشنبه 15 آذر 1395 ساعت 09:38 http://appsforsys.com/fastpokemap/

I am truly delighted to glance at this blog posts which includes plenty
of valuable information, thanks for providing such information.

So glad you gave here and I'm still waiting for your visit.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.